Jelenlegi hely

Gyakran ismételt kérdések

INTERNET szolgáltatás

Levelezéssel kapcsolatos kérdések

Az ügyfélkapu rendszerünkben - többek között - e-mail címével/címeivel kapcsolatos beállításokat végezheti el.

Az ügyfélkapuról részletesebben itt olvashat: http://infornax.hu/uegyfeleinknek

Ügyfélkapu elérhetősége: https://admin.infornax.hu:8080

A Post Office Protocol version 3 (POP3) egy alkalmazás szintű protokoll, melynek segítségével az e-mail kliensek letölthetik az elektronikus leveleket a kiszolgálóról. Napjainkban ez a legelterjedtebb protokoll az elektronikus levelek lekéréséhez. Ebben az esetben a levelező szerveren várakoznak az újonnan érkezett üzenetek, addig amíg a levelező program le nem tölti azokat.

Letöltés után a szerverről a levelek általában törlődnek, de lehetőség van a levelező programot úgy beállítni, hogy csak bizonyos napnál régebbi leveleket töröljön a szerverről. Azonban arra ügyelni kell, hogy annyi napot adjunk meg, hogy a szerveren lévő email tárhelyünk (jelenleg 300Mbyte) nehogy megteljen. Általában 7 nap megfelelő beállítás. Ebben az esetben, ha nincs a számítógépe mellett, webmailen bárhonnan megtekintheti az elmúlt 7 nap bejövő leveleit.

POP3 fiók beállítás
Bejövő (POP3) kiszolgáló: mail.infornax.hu
POP3 felhasználónév: teljes e-mail cím
A következő POP3 beállítási módok közül választhat:

  • 110 port, TLS (STARTTLS) titkosítás (javasolt)
  • 995 port, SSL titkosítás (javasolt)
  • 110 port, titkosítás nélkül (Nem biztonságos, így nem javasolt!)

Hitelesítési módszer: normál jelszó / egyszerű szöveg

SMTP (levélküldés) beállítás
Kimenő (SMTP) kiszolgáló: mail.infornax.hu
A kimenő kiszolgáló POP3-al megegyező hitelesítést igényel.
A következő SMTP beállítási módok közül választhat:

  • 587 port, TLS (STARTTLS) titkosítás (javasolt)
  • 465 port, SSL titkosítás (javasolt)
  • 2525 port, titkosítás nélkül (Nem biztonságos, így nem javasolt!)
  • 25 port, titkosítás nélkül (Sok hálózatból nem elérhető és nem biztonságos, így nem javasolt!)

Hitelesítési módszer: normál jelszó / egyszerű szöveg

Webmail: https://webmail.infornax.hu

E-mail címéhez nem tartozik felhasználónév, maga a teljes e-mail cím a felhasználónév.

Webmail szolgáltatás segítségével, Ön böngészője (pl. Internet Explorer) segítségével érheti el postafiókját. Ha Önnek levelező programban is be van állítva e-mail címe, mint POP3 fiók, akkor természetesen itt csak a friss és a levelező program által le nem törölt levelek tekinthetők meg.

Webmail teljes értékű "levelező programként" is használható, előnye hogy bárhonnan elérhető, hátránya hogy levelezésünk el kell hogy férjen az e-mail cím tárhelyén (jelenleg 300Mbyte).

Webmail internet címe: https://webmail.infornax.hu

A jelszó ügyfélkapu rendszerünkbe belépve változtatható meg.

Jelenleg e-mail címenként 300Mbyte tárhelyet biztosítunk.

Webmail-be bejelentkezve az ablak bal alsó sarkában százalékban látható a foglalt tárhely mértéke

Minkét esetben az átviteli kódolás utáni méret nem haladhatja meg az 50Mbyte-ot. Az átviteli kódolás során kb. 33%-al növekszik egy e-mail mérete, így a csatolmányok mérete maximum kb. 37.5Mbyte lehet.

Felhívjuk figyelmét, hogy nagyméretű levél küldése esetén a címzett levelző kiszolgálójának is támogatni kell a nagyméretű levelek fogadását.

Biztonsági okokból egy email címmel óránként maximum 100 db üzenet küldhető ki, maximum 500 címzettnek. Egy üzenetnek maximum 120 címzettje lehet. Ez átlagos levelezés esetén bőven elegendő. Ha Ön valami okból kifolyólag ennél több levelet szeretne küldeni, kérem írjon az admin@infornax.hu e-mail címre.

Nem! Jelszavát soha ne adja ki senkinek. Elfordulhat, hogy egyes jelszó vadászok a nevünkben írnak levelet, hogy a jelszavakat megszerezzék. Mi sosem kérünk Öntől e-mail-ben ilyent. Az ilyen leveleket hagyja figyelmen kívűl és törölje.

Az e-mail aliasz nem teljes értékű e-mail cím, azaz nincs mögötte postafiók, hanem egy teljes értékű e-mail címre vagy aliaszra mutat. 

Ügyfélkapun adminsztrátori hozzáféréssel tud saját domainjéhez email címeket és aliaszokat felvinni.

Igen, természetesen minden be- és kimenő levelet vírusszűrünk. A fertőzött levelek eldobjuk. Mivel a szűrést 100% pontossággal nem tudjuk biztosítani, mindenképp javasolt, hogy számítógépén is alkalmazzon vírusszűrő szoftvert.

Közös érdekünk, hogy vírusok terjedését akadályozzuk, így a vírusszűrés nem kapcsolható ki.

spam (ejtsd: szpem) a fogadó által nem kért, elektronikusan, például e-mailen keresztül tömegesen küldött hirdetés, felhívás.

Igen, alapértelmezés szerint a detektált SPAM-eket a levelező szerverünkön a "Kéretlen levelek" mappába helyezzük. Ez a mappa a webmail (https://webmail.infornax.hu) segítségével tekinthető meg. A mappából a 2 hétnél régebbi SPAM-eket automatikusan töröljük.

Igen. Testreszabást vagy kikapcsolást ügyfélkapu rendszerünkben tudja megtenni. Beállíthatja a szűrés érzékenységét, definiálhat fekete és fehér listát. A fekete listán lévő címekről érkező levelek mindenképpen, a fehér listán lévők pedig semmiképpen sem lesznek SPAM-nek minősítve. Ezenkívül beállíthatja, hogy a SPAM-nek jelölt üzeneteket a kiszolgálon szeretné tárolni vagy azokat is szeretné letölteni számítógépére.

Jelszó lopás három módszere:

  • A számítógépet, melyen az e-mail cím be van állítva, vírusfertőzés éri, a vírus lopja el a jelszót a levelező programból. Ez a leggyakoribb módszer.
  • Másik módszer az adathalászat, amikor az e-mail tulajdonos megtévesztő levelet kap, melyben valamilyen módon, akár a mi nevünkkel visszaélve, e-mail cím jelszavának megadását kérik. Mi sose kérünk ilyet ügyfeleinktől, ha ilyen levelet kap, törölje.
  • Ha levelező programban az e-mail címét titkosítás nélküli konfigurációban használja, akkor az Ön számítógépe és levelező szerverünk között az adatforgalom lehallgatható lesz, így a jelszó is eltulajdonítható.

Az ellopott jelszót az interneten spam küldő robotok nagy mennyiségű spam küldésére használják. 
Mivel a spamszűrő szoftverek természetéből adódóan a kimenő levelek szűrésének hatékonysága jóval kisebb, így sajnos sok spam valóban kiküldésre kerül. Ezért ebben az esetben kénytelenek vagyunk azonnal tiltani az érintett e-mail címet, mivel a levelező szerverünk könnyen spam listára kerülhet, mely az összes ügyfelünk levelezésének zavartalanságát veszélyezteti.

Tiltás esetén természetesen az ügyfeleinket alternatív módon próbáljuk elérni és ismertetjük a tiltás okát.
Ha Ön jelszó lopás áldozata lett és bizonyos abban, hogy nem történt adathalászat, akkor mindenképpen javasolt azon számítógépek átvizsgálása, melyre az érintett e-mail cím be van állítva bejövő és/vagy kimenő hitelesítéshez, hiszen ha a vírus nem kerül eltávolításra a jelszót újra el fogja lopni. Emellett a levelező program biztonságos e-mail beállításokat is célszerű ellenőrizni.

Mindegyik eszközön állítsa be POP3 fiókot, de mindegyik eszközön állítsa be, hogy a szerveren csak néhány napnál régebbi üzenetek törlődjenek. Így ha az egyik eszköz letölti a friss leveleket, másik eszköz is le tudja tölteni, mivel azok megmaradnak a kiszolgálón. Csak arra kell ügyelni, hogy minden eszközön a levelek letöltése a megadott napok számánál hamarabb megtörténjen. Arra ügyeljen, hogy ne adjon meg túl sok napot, nehogy beteljen postafiókja. Általában 7 nap megfelelő beállítás.

Kérdezze meg küldő parnerét, hogy kapott-e MAILER-DAEMON levelet, azaz kapott-e visszapattanást levelező szerverünktől. Ha igen kérje meg, hogy továbbítsa azt a root@infornax.hu email címre, ahol technikai kollégánk kivizsgálja a problémát.

Esetek java részében nagyméretű levél okozhat egyes levelező programok esetében ilyen problémát. Ez esetben javasoljuk, hogy webmail szolgáltatásunkba bejelentkezve ellenőrizze a email címének tartalmát.Webmail: https://webmail.infornax.hu

Ilyen üzenetet akkor kap, ha levelező szerverünk valami hiba miatt nem tudta elküldeni az Ön levelét. Az elküldésnek okát a levél tartalmazza (általában angolul). Hiba lehet például elgépelt email cím, betelt távoli postafiók, ideiglenes technikai probléma a távoli kiszolgálón.

Ebben az esetben SMTP beállítással lehet probléma.

Ha nem mi vagyunk az Ön internet szolgáltatója, előfordulhat, hogy az Ön levelező programjában SMTP szervernek nem a mail.infornax.hu kiszolgáló van megadva SMTP kiszolgálónak, hanem az internet szolgáltatójáé. Ez esetben vegye fel a kapcsolatot velük.

Abban az esetben ha az SMTP kiszolgáló mail.infornax.hu, ellenőrizze le, hogy az alábbiak valamelyike  szerint van-e beállítva levelező programja:

  • 587 port, TLS (STARTTLS) titkosítás (javasolt)
  • 465 port, SSL titkosítás (javasolt)

Hitelesítési módszer: normál jelszó / egyszerű szöveg
A SMTP kiszolgáló POP3-al megegyező hitelesítést igényel.

25-os porton titkosítás nélküli email küldés nem javasolt, legtöbb internet szolgáltató tiltja is ezt, így nem is működik.

Ez esetben az Ön levelező programja nem végez hitelesítést küldés előtt. A fiók beállításainál adja meg, hogy a kimenő kiszolgáló (POP3-al megegyező) hitelesítést igényel.

Ügyfélkapu rendszerünkbe bejelentkezve "szabadság üzenet" állítható be. Az itt megadott tárgyú és tartalmú levelet minden beérkező levél feladójának automatikusan kiküldjük! Természetesen egy címre csak egyszer küldünk üzenetet, függetlenül attól mennyi levelet írt az időszak alatt!

Ügyfélkapu rendszerünkben adhat meg továbbítás címeket. Azt is megadhatja, hogy szeretne-e helyi másolatot a levélről postafiókjában.

Az IMAP (Internet Message Access Protocol) egy olyan protokoll, amely segítségével a leveleinkhez férhetünk hozzá. A levelek nem töltődnek le, csak másolat kerül a levelező programba. Tulajdonképpen a levelező kiszolgálón és a levelező programban a levelek szinkronban vannak. Fontos, hogy IMAP fiók esetén teljes levelezésünk el kell hogy férjen az email cím tárhelyén (jelenleg 300Mbyte).

Figyelem: IMAP fiók beállítást csak tapasztalt felhasználóknak javasoljuk. Technikai támogatást/segítséget csak POP3 fiókbeállításokhoz tudunk nyújtani.